The app „Clubhouse“ is on everyone’s lips and has seen a considerable rush of users. Unfortunately, popular apps are not automatically privacy-friendly. So look closely when following a trend in apps and online services. Digital communication in pandemic times During the Corona pandemic, three-quarters of Internet users in Germany are more active on social media: Overall, 75% say they have used such platforms more intensively since the outbreak of the Corona virus in Germany, according to a survey by digital association Bitkom. New social networks and apps are also now experiencing a high level of interest when it comes to
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Die App „Clubhouse“ ist in aller Munde und hat einen erheblichen Nutzeransturm zu verzeichnen. Leider sind beliebte Apps nicht automatisch datenschutzfreundlich. Schauen Sie deshalb genau hin, wenn Sie einem Trend bei Apps und Online-Diensten folgen. Digitale Kommunikation in Pandemie-Zeiten Während der Corona-Pandemie sind drei Viertel der Internetnutzer in Deutschland vermehrt in sozialen Medien aktiv: Insgesamt geben 75 % an, solche Plattformen seit Ausbruch des Coronavirus in Deutschland intensiver zu nutzen, so eine Umfrage des Digitalverbands Bitkom. Auch neue soziale Netzwerke und Apps erfahren jetzt ein hohes Interesse, wenn es um die digitale Kommunikation geht. Ein prominentes Beispiel ist die App
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A recent study shows that many data privacy statements are not sufficiently comprehensible. Accordingly, Internet users often do not read the privacy policies. But personal data protection can suffer as a result. Data protection declaration my ass Online offers such as websites and webshops must have a privacy policy, which is not only required by the General Data Protection Regulation (DSGVO). Nevertheless, there are still websites that do not publish a „privacy policy“. Other online services do have a privacy policy, but it does not deserve its name: it does not explain data protection – at least not in the
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Eine aktuelle Studie zeigt, dass viele Datenschutzerklärungen nicht verständlich genug sind. Entsprechend häufig verzichten Internetnutzer darauf, die sogenannten Privacy Policies zu lesen. Doch darunter kann der persönliche Datenschutz leiden. Von wegen Erklärung des Datenschutzes Online-Angebote wie Websites und Webshops müssen eine Datenschutzerklärung besitzen, so verlangt es nicht erst die Datenschutz-Grundverordnung (DSGVO). Trotzdem gibt es immer noch Webseiten, die keine „Privacy Policy“ veröffentlichen. Andere Online-Dienste haben zwar eine Datenschutzerklärung, doch diese verdient ihren Namen nicht: Sie erklärt nicht den Datenschutz – jedenfalls nicht so, wie es für den normalen Internetnutzer erforderlich wäre. Umfrage belegt unzureichende Erklärungen Eine aktuelle Studie hat die
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These and similar questions come up again and again, whether you are on the Internet for business or pleasure. Inform yourself with the Cyberfibel. A joint project of highly reputable players The Cyberfibel is a joint project of highly reputable companies and institutions. Participants include the digital association Bitkom, companies such as DATEV and the German Federal Office for Information Security (BSI). They have the common goal of providing consumers with the expertise they need for the topic of „security on the Internet.“ The German Federal Ministry of the Interior has assumed patronage. The two pillars of the Cyberfibel The
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